Sunday, July 25, 2010

FISH AND CHIPS ALA SANTAI

Barang asas Fish & Chips
Emmm..macam yang telah saya cakap tadi, anak no 2 request suruh saya masak fish & chip. So, tadi semua bahan dah saya beli, maka bermulalah kerja chef di dapur. Kalau pasal masakan ni, saya biasanya suka menokok tambah apa yang ada. Macam contoh rempah atau tepung bagi ikan dory tu, saya campurkan tempura, tepung KFC, sedikit serbuk daun basel, sedikit garam, sedikit serbuk secukup rasa, sedikit serbuk lada hitam sedikit serbuk daun herba. Setelah tu semua di gaul dan di tambah dengan sedikit air tapi jangan terlalu cair dan kemudian masukkan ikan dory tadi dan peram selama beberapa minit. Sosnya saya cuma kacau ready make sup cendawan ditambah dengan serbuk lada hitam dan cendawan potong. Lepas tu gorenglah ikan tadi dengan api sederhana besar atau pan lebar. Sampai dah cukup masak, Letak atas pinggan yang telah di hiaskan dengan daun salad hijau dan purple serta sos thousand island beserta sedikit buah anggur merah. Sebelum tu juga saya dah masak red bean siap-siap serta buat sedikit bawang goreng untuk ditaburkan atas F&C. Perah sedikit lemon atas ikan tadi dan letak sos cendawan ...decorate sikit...walaaaaaaahhhhhh. Makan time. So, saya namakan resepi ni sebagai FISH AND CHIPS ALA SANTAI :-)
Fish & Chips Ala Santai
Nak resepi, just email me...

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails