Monday, December 6, 2010

CINTA SEORANG ROCKERS

"Kenapalah jadi sampai macam tu? Kan I dah kata macam mana sikap parents I?" Bentak Ina marah dengan kekasihnya seorang rockers terkenal di Kampung Pisang.
"Gua memang dah tukar imej. Tengok rambut gua dah settle pendek, Baju gua pun tak ada yang tampal2, siap pakai t-shirt adidas lagi..mana ada gambar iron maiden dah" Ramli dengan confident menyatakan perubahan yang telah dibuatnya demi cintanya kepada Ina.
"You kan tahu I sayang sangat kat you..Peluang yang parents I bagi bukan senang dapat, diorang bukan setakat tengok rupa tapi tengok jugak perwatakan dan kerjaya serta keluarga..you tahukan?" Ina seperti masih ada yang tidak puas hati dengan Ramli.
"Gua tahu tu beb. Gua dah jumpa si Nyah Enon tu bagi make-over kat gua. Seminggu gua belajar bahasa Jepun, seminggu gua belajar bahasa Tradisional, seminggu gua belajar cara cat-walk...Baju ni hahhh, mana gua pernah pakai....sampai Si Nyah Enon tu hampir terpikat dengan gua pulak " terang Ramli sungguh2.
"Itu semua tak cukuplah you..."
"Apalagi yang kureng. Dari rambut sampai hujung kaki gua dah kasi tukar. Muka gua ni hahhh, dulu sental sabun buku biasa je, sekarang gua dah pakai macam cleanser yang macam Aaron Aziz pakai...Janggut gua ni pun lu tahukan rock value bagi gua, gua bagi clear habis..Rupa gua ni dah kira hampir macam Hirtik Roshan dah.."
"Rombongan merisik tu jelah jalan supaya parents I dapat menerima you. Puas I pujuk diorang untuk melihat you dan keluarga you dari dekat, tapi spoil semuanya" Ina ternyata frust dengan keadaan.
"Gua dah ikut dah semua yang lu suruh beb. Gua cakap pun baik punya sopan santun, gua belajar dengan Cik Seri Bahasa. Gua punya lentok salam pun dah macam Mama juwie..apa lagi yang tak kena?" Ramli ingin tahu apakah yang sebenarnya ingin keluarga Ina lihat.
"I bukan maksudkan you. I maksudkan keluarga you dengan saudara mara you tu. You seorang saje yang berubah, tapi diorang yang lain sama macam you dulu" Ina mencemek kegeraman.
"Laaaa...lu cuma cakap gua sorang je berubah. Tak kasi tahu yang keluarga dan saudara mara gua pun kena jugak?" 

3 comments:

  1. rocker pn dlm hati ada taman..^^

    ade tag untuk kamu..ade jugak faedah kalau join..^^

    http://aidaakin.blogspot.com/2010/12/tag-untuk-bloglarian.html

    ReplyDelete
  2. hahaha. lawak. :) seronok baca entry2 di sini...

    ReplyDelete
  3. Aida aKiN - thanks for the tag. Nanti sy akan menyusul
    dayya dayyanna - tq very much. Your blog too is nice too read...

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails